Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2. november 2009

Underveis


(nikotingult tak...)

Her i loppeheimen skjer det forandringer daglig! Det tar tid, men vi står på og jobber hver kveld så det går fremover! Delen av stuetaket som er panel er ferdig malt, og her har smartpanelene kommet opp på veggene! -alt av lister mangler vel og merke. Nå holder vi på med å male det øvrige taket, og som dere ser har de ikke vært ivrige på verken renhold eller maling av taket de som eide her før, for taket bærer tydelig preg av mange år i tobakksrøyk! Må ha i allefall to strøk sperregrunning og sikkert to påfølgende med takmaling.
I helga har vi hatt besøk av svigerfar, og det har vært både koselig og nyttig! Han og loppemannen rullet opp ermene og gav seg i kast med å montere altandør på kjøkkenet! -Utenfor kjøkkenet fins en terasse, men ingen dør... -veldig merkelig... Men nå har vi i allefall ordnet på det, og det ble bare så fint! Nå gjenstår å rive ned gammel tapet før vi smeller opp ny, og så er kjøkkenet ferdig (i denne omgang...)!

(svigerfar som setter inn altandøra)

I dag har jeg sparklet pipen med husfiks for å få vekk stygg og piggete struktur, til fordel for glatt og fin overflate! -Spørs hvor glatt og fin den ender opp, for helsparkling viste seg å ikke være peanuts akkurat!

Så som dere ser, så går det fremover! -Men det er fremdeles et eneste stort kaos her, og ikke en krok av huset er egentlig bloggbar! Men i dag gjør jeg unntak og viser frem rotet! Gleder meg til å vise frem bilder av en ferdig stue!!!


(kaos i stua: sofaen med putetrekk til vask, malespann og verktøy overalt -og to malere i vinduet:))

7 kommentarer:

  1. Godt å se andre står i prosjekter også...! Holder på å male taket selv på lilledoen...selvom jeg regner med dere har myeee mer å male!Og sparkling er ikke alltid like lett! Blir gøy å se når dere blir ferdig! Ha en fin mandag. Linda

    SvarSlett
  2. Oi så mye arbeid!!
    men tenk så fint når det blir ferdig:) (takkogpris for at det finnes sperregrunning, ellers ville det blitt myyyye frustrasjon;)
    Lykke til videre med arbeidet:)

    SvarSlett
  3. NYT tiden med arbeid! Når det er over kommer dere til å savne det noe voldsomt... ;)
    Hehe!

    Men så mye som har blitt gjort siden titten vår da! Kjempebra!

    SvarSlett
  4. Så spennende med oppussing!! Det blir spennende å følge med dere i prosessen videre:)

    Lykke til videre:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Så flinke dere er og står på!
    Lykke til videre :)

    Christine

    SvarSlett
  6. Dere er bare superflinke!! men misunner dere ikke all jobben,been there...stå på videre,blir nok lekkert kan jeg tenke meg!!
    Takk for kos hilsen:-)
    klem

    SvarSlett
  7. Så flinke dere er å jobbe :) Skal dra meg ut til dere å se plutselig :) Men må si det er veldig gøy med oppdatering her, siden jeg er så treig med å dra meg utover ;)

    :)Anette

    SvarSlett