Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19. februar 2011

Polferd over Herdla

Ja, det er kanskje å ta litt i, men tro meg jeg tenkte der jeg kjempet meg mot vinden at; 
- Amundsen, ta deg en bolle!

Dagen startet med solskinn og fulglesang, og om vi kom litt trått i gang med dagen, så bestemte vi oss for utflukt! Det er alltid så kjekt på tur, og siden begge barna er skikkelig utebarn, er fjæra å sammenlikne med Lekeland og Tusenfryd på en gang! Så det ble Herdla. Det blåser alltid litt mer der enn andre steder, men det tror jeg jeg hadde glemt. Vel, neste gang husker jeg det, det er sikkert!






Ungene og far koste seg likevel, men mor tok mer enn gjerne ansvar for pølsegrilling i selskap av bålet! Jeg må være så ærlig å si at jeg koser meg mer når jeg kan sole meg i le for vinden, uten ull og Gore-Tex... Men for all del: ut på tur - aldri sur!


 

Så da ble det varme pølser og varm kakao å tine seg på!

Siden Herdla er så værbitt, driver det alltid mye gøy i land der:


Sara fant en gammel sko med tresåle

Og Emily fant en gammel patronhylse. 

Vi har en hylle under skråtaket i stua, der vi samler slike gamle ting, og ungene fryder seg over at jeg har lovet hylleplass til dagens funn!

Til informasjon er Herdla Askøys nordligste punkt.  Under andre verdenskrig bygde den tyske okkupasjonsmakten en flyplass på øyen. I dag er Herdla regulert til friluftsområde og fuglereservat.

God lørdag til alle som er innom! 

Klem fra 

post signature

Ps! Kan noen hjelpe meg med å få vekk disse irriterende rammene rundt bildene?

9 kommentarer:

  1. For noen koselige bilder! Og for en sprek familie! En tur til Herdla er alltid spennende og kjekt - om en er forberedt på vinden.
    Ha en videre super helg!
    Stor klem:)

    SvarSlett
  2. Så ut som en flott tur, tross litt blåst da:)
    Bål og kakao kan tine opp det meste!
    Rene skattene jentene fant da, spennende!!

    God helg fortsatt:) klem

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er på en lørdag! Gir oss andre dårlig samvittighet for at lørdagsturen gikk til Ikea med middag som mål!

    SvarSlett
  4. Laila:
    hehe;) Ikea har jo så gøyt ballbasseng, så det skal man ikke kimse av;)
    -Det er jo rene skjære lekeland det;) Tipper lørdagen deres var strålende jeg;)

    Jeg hadde sånn enormt behov for å komme meg ut etter en uke med sykdom på sofen;

    Stor klem til deg;)

    SvarSlett
  5. Høres ut som dere har vært innom eventyret om "Prinsessa som ingen kunne målbinde" :)
    Tar man den- så tar man den..
    Fint at det er plass for prinsesseskrot hjemme i stua. Det er vel en liten skrotnisse i noen og enhver..eplet faller ikke langt fra stammen :)
    Ha en fin lørdagskveld.
    mamma og pappa

    SvarSlett
  6. Heisann!
    Så utrolig fine bilder dere har tatt, ser at dere har kost dere tiltross for vær og vind!
    Ønsker deg en fin lørdagskveld! Klem fra Livy

    SvarSlett
  7. Hei:)

    Så ut som en skikkelig koselig tur...med pølse grilling og hele pakka;)

    Ha en fin helg videre:)
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  8. Hei hei!

    Flotte bilder, på Herdla er det flott! VI har vært i Kollevågen i dag, ikke så veldig langt unna, da....

    Skjønne jenter du har!

    Klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  9. Så flott med tur! Koselig å ta familien på oppdagstur å flæra er noe med det artigte syns i hvert fall barna!!
    Lete etter diverse levende ting å ting dem syns vi så absolutt trenger:o)

    Klem anna

    SvarSlett