Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13. mars 2011

Et tips..


...til deg som leser engelsk pensum/litteratur.
Dersom vokabularet begrenser seg til hverdagsengelsk på videregående-nivå kan en Quicktionary, en oversettelsespenn, være et godt redskap!! Jeg har vært så heldig å få låne en av en god venninne som i sin tid leste ordontologi. -Den er helt fantastisk!


Så mens far har tatt med seg jentene til badeland, sitter mor hjemme og er i matteland, der ekte og uekte brøker analyseres ned i de minste fraksjoner! 

Bare denne matteeksamenen er ferdig skal jeg bli verdens lykkeligste, men først gjenstår en 20-siders innleveringsoppgave og en 6-timers skriftlig eksamen! Hva tenkte jeg egentlig på når jeg startet dette prosjektet? Jeg har jo ikke tid! Men ferdig skal jeg bli uansett altså! 

Jeg får så mange hyggelige kommentarer at jeg blir helt rørt! Tusen takk! For tiden er det hektisk i Loppehjemmet, derfor er det ikke alltid jeg rekker å legge igjen et spor etter meg -men jeg titter innom dere;)

post signature


NB! Minner om min Give Away! Du finner linken i høyremargen;) Lykke til!

13 kommentarer:

  1. Mattemattik, ja. hmmmm, syntes det holdt med almennefag, for 14 år siden. Fikk en 4, og var hoppende og dansende fornøyd. Skjønte ikke bæret, fikk astma-anfall under den skriftelige eksamen pga stresset og dårlig luft, måtte ta en pause, samt medisiner. Etter på så jeg lyset. I hvertfall til en hviss grad. Da jeg tok Vernepleierutdanninga for ti år siden, kunne jeg nok tenkt meg en slik penn. Jeg er dårlig i engelsk, og noe av pensumet var på engelsk. I dag er det vell lite jeg leser, som er på engelsk. Men den virker svært så smart!!!!! Klemz

    SvarSlett
  2. Så utrolig fin blogg du har:) og så koseligebilder du viser:)
    Titter nok innom snart igjen<3

    Ps. vinn søte premier fra Green gate og bloomingville i vår giveaway:)

    klemmer fra Myrullpiken<3

    SvarSlett
  3. Quicktionary - en oversettelsespenn!!! Dette har jeg aldri hørt om og det må være et fantastisk redskap... Skulle vært tilgjengelig i mine studiedager, men da var det god gammeldags ordbok som gjaldt. Lykke til med studiene fra en som har vært mattelærer på vgs. Ha en fortsatt fin søndag med ekte og uekte brøker!

    SvarSlett
  4. Takk for det, RosMari! Det er videreutdanning, så ganske heavy matte! Får ringe til deg jeg når det butter i mot;)

    SvarSlett
  5. Genialt! God lesing...

    -og fin søndag!

    Klem
    Christine

    SvarSlett
  6. Yes- den der har vært flittig brukt her de siste årene! Et must!
    Men clue på satæn har nå overtatt , faktisk mer fornøyd med den!
    Lykke til med lesing og skriving. Stolt over deg:)

    SvarSlett
  7. Hehe, satæn hva er da det??!
    Skulle nå stå dataen;) ordforslag er ikke alltid like bra;)

    SvarSlett
  8. ikke noe å være imponert over, pinnestørrelse 7 og tykt garn går for å strikke! ;)

    SvarSlett
  9. Den der var ikke dum.))

    jeg har ikke blitt sparket ut, jeg har meldt meg ut :-)

    En som skrev i kommentarfeltet mitt at hun hadde fått mail fra nib at det var for lite interiør og at hun tok opp plassen (hos nib) til noen andre ?

    De kan jo umulig ha kapasitet til å sjekke hva alle blogger om, og jeg forstår jo at de vil at sine medlemmer skal ha 8 av 10 innlegg om interiør, det er jo det det skal handle om.:-)

    takk, vet at stjernestoffet er fra stoff og stil, har det.:-) men lurte på det stripete.:-)

    En fin søndagskveld til deg.)

    SvarSlett
  10. Så smart :) utrolig hva de kommer opp med :))
    Masse lykke til med lesing og skriving og ha
    en flott uke som kommer....
    Klem fra Mette

    SvarSlett