Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1. juni 2009

Funksjonalitet over estetikk



Da nye hagemøbler skulle i hus måtte mors argumenter for estetikk vike plassen for fars (en tanke bedre) argumenter for funksjonalitet. Mor stemte på hvitt hagesett med benk og pinnestoler, mens far stemte på klaffebord og solstoler. 

"Digg å kunne lene seg tilbake etter middagen, og i tillegg trenger vi stort bord siden vi ofte har middagsgjester" 

vant over 

"Hvitt er mye penere". 

Selv jeg så urimeligheten i mitt eget utsagn, så da ble det brune tremøbler. Jeg må i grunn si meg fornøyd. Og far -som var på handletur- så også fordelen med myke sitteputer. Til tross for at jeg hardnakket stemte på hvitt også her, fikk jeg beskjed om 

"Funksjonalitet, kjære: vi har barn må du huske!". 

Ja ja, så ble det brune puter, men med lyseblå striper. Da får jeg kjøre på med lyseblått da, tenkte jeg, men etter ørten butikkrunder har jeg fått erfare at årets farger er rosa og lime. Så da var det til med symaskinen. 


Jeg fant en blå løper på Kremmerhuset. Putene har jeg sydd selv, og brodert tekst med ord jeg forbinder med sommer. Og den ultimate sommerkvelden for meg er: 

Solnedgang


Reker


Hvitvin 



Latter




Så da er vi klare for enda mer sol og varme:)


16 kommentarer:

  1. Så fint det ble!
    Drømmer / ønsker stemmer ikke alltid med det som er fornuftig- og med barn er det jo viktig at det er praktisk :-)
    Ha en fortsatt fin kveld, klem Hege.

    SvarSlett
  2. Jepp ! Det dreier seg jo om å gjøre det beste ut av det - og DET kan du !

    SvarSlett
  3. Hei Lopeline..
    Så fine møbler dere har kjøpt da!
    Godt å ha plass til mange rundt bordet!
    Vi skal kjøpe nye hagemøbler ettervært, de gamle har vi tat med på hytta.
    Men først skal vi bygge en ny og stor veranda på framsiden av huset.
    Jeg har tenkt på hvite møbler, men det er nok mye smartere med beisede møbler.
    Hvite møbler slites nok fortere og må males opp med gjevne mellomrom.
    Hadde min mann valgt hadde nok vi også kjøpt noe lignende som disse møblene ;O)

    Kos der ;O)
    Får håpe møblene blir flittig brukt framover!

    Ha en fin kommende uke!
    Godklem fra meg.

    SvarSlett
  4. En ting til....kjempefine puter du har sydd!!!
    Flinkis ;O)

    SvarSlett
  5. heisann
    ønsker deg en flott uke! med mye bra vær:) stor klem fra Lillan

    SvarSlett
  6. Flotte puter du har sydd. Tror nok du skal være glad for valget mht til hagemøbler.Vi har en hvit gruppe på hytta,men må innrømme at de ikke er så veldig gode å sitte i. (Gruppen var mitt valg/mas)

    SvarSlett
  7. Heisann!
    Ja det er akkurat som å høre mannen her i huset! Synes det ble kjempefint jeg, også så fine puter du har laget - du er utrolig flink altså!

    Huset vårt er nybygd ja, det er den andre sommeren vi bor her nå:-)

    Ønsker deg en fin uke videre!
    Klem fra Livy

    SvarSlett
  8. Gubben har nok rett, på sikt ;-) Putene dine er superknærsje, kjempestilig ble det! Det høres så enkelt ut... jeg broderte bare på noen ord... (lange var de også) he-he. Fortsett med ideene dine, de gir meg inspirasjon!

    SvarSlett
  9. Gu så fint og gu så fine puter!!
    Du er så flink :-)

    SvarSlett
  10. Du er så kreativ at jeg blir så stum denne dama kan bli! FLINKIS!! Gratulerer med nye møbler, noen ganger må jo mennene få viljen sin også ;) Fine møbler var det!

    Klem :)

    SvarSlett
  11. Superfine puter du!! Og maison har voksduk i lys lys blå med hvite prikker....

    SvarSlett
  12. Av og til er det nok smart å tenke litt fornuft og langsiktig!
    Syntes det ble VELDIG fint!!!
    Og de putene var utrolig kreativ og flotte!!
    Ha en riktig fin dag ;o) Klem J.

    SvarSlett
  13. Hei igjen! Ja Heidi sa til meg dere var venninner, utrolig vittig. Norge er jo kjempestort! hehe...og så må jeg bare si at jeg blir så imponert over denne sida di...så utrolig fint!! Får bare lyst å dra på loppemarked når jeg ser alt det fine du lager av gamle brukte ting som i utganspunktet ser ut som skrot! Kjempeinspirerende! Vakre stoler helt øverst, og kjempesøte/fine puter! Dette er bloggen jeg skal se på når vi neste år skal kjøpe oss hus og møbler...hehe

    -Sally (http://levlogisk.com)

    SvarSlett