Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11. juni 2009

Rokokko under rehabilitering, awarder og utfordring + tomatplanter!



Litt stillt hos meg denne uka, men det kommer av at jeg har en firespalters To-do-list i A4-format som skal være unnagjort til sommerferien begynner, og for meg er sommerferie synonymt med skoleslutt siden jeg er lærer. -Og det er jaggu ikke lenge til altså! Så her vaskes, ryddes, sorteres, kastes, lukes, males, skrus og ja... i det hele tatt! Men fordelen med slike lister er at ting blir gjort, og at alt som skal gjøres er synlig for flere enn meg selv som vanligvis går rundt med lista i hodet:) Og allerede nå er mye strøket av:) Like fantastisk for hver strek jeg kan sette!!

Men nå har jeg altså kommet dit at to av rokokkostolene jeg skal trekke om har fått to strøk maling! -Og når det er sagt, så må jeg samtidig si at det var litt av en jobb å få av alle de tusen pyntestiftene som satt langs kantene (og stiftene under også!!) Så all respekt til dere som gjør dette for videresalg! Rokokko nr 3 får vente til høsten når vannblemmene mine kanskje har blitt leget:)


Så over til en annen ting:

Jeg har blitt utfordret av Lykkebo til å dele et interiørtips, og med denne utfordringen fulgte en utmerkelse:


Tusen takk, sweetie!!

Mitt beste interiørtips er dette:

Gå på loppemarkeder, eller let OFTE på finn.no for å finne møbler eller andre skatter som andre vil kvitte seg med. Det er utrolig hva folk kaster, og mange vet ikke verdiene de sitter på. -Derfor er det mulig å gjøre gode kupp her. Mange overpriser, men hvis du er ofte på finn.no kan du etterhvert se hva det er rimelig å skulle betale for møblene du kjøper. Stolene overfor har jeg betalt hhv 200,- og 250,- for. Det er billig det!

Så har jeg fått en utmerkelse fra Kristines Mariero:


Takk for at du vil dele den med meg kjære du, det setter jeg stor pris på:) 

Jeg sender utfordring og awarder videre til alle som har lyst på de, og som har lyst til å ta utfordringen!

Til sist må jeg vise tomatplantene mine som jeg har kjøpt på lokalt planteloppemarked her på øyen! 60,- stykket er rasende billig, for disse er svære! Og ingenting smaker så godt som tomater man har dyrket frem selv:)


Stor loppeklem

6 kommentarer:

  1. Så flotte stoler, også til den fine prisen!! Lucky you! Har aldri trukket om stoler selv, men kan tenke meg det er mye jobb ja..

    Ellers må jeg si takk for pannacotta oppskrift, den skal testes ut - tro du meg!!; ) Også så enkelt den var å lage, herlig!

    Ønsker deg en finfin dag,

    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine stolene blir!!!Gleder meg til sluttresultatet!(:

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært med stolene.Gleder meg til å se dem ferdige.Håper det går bra med tomatene.nsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  4. Så bra de blir!! Åå jeg å vil ha slike stoler! Knall fine!! Gleder meg til å se mer!!

    Riktig god helg til deg og dine:)
    Klemmer

    SvarSlett