Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16. januar 2011

50-tallskjole

Jeg har sydd nye kjoler til jentene mine. De var med på butikken, og har selv valgt farge -mens mor har valgt mønster og kvalitet på stoffet. Jeg har sydd kjolene i ullfilt, og sømmene er sydd i en mørk beige farge. Tråden er tykk og beregnet på dongeri, men fungerer fint på det tykke stoffet og gjør sømmene markerte. 

Både mønster og stoff er fra Stoff og Stil. Jeg har valgt en litt annen vri på halskanten. I stedet for skråbånd har jeg vrangsydd fòr på innsiden, og kantet med en stikksøm. Til pynt fant jeg en lekker knapp (ikke Stoff og Stil)! 




Av restetøyet ble den en liten matchende håndveske.

Posted by Picasa

Lillesøster valgte -i beste prinsesseånd- en rosa kjole, mens storesøster ville ha blå/duck egg.


-Åh, så glad jeg er for å ha fått meg en ny symaskin!!

9 kommentarer:

  1. ÅÅ så fin de ble! Skal si du fort fikk dreisen på symaskinen! Gleder meg til å se flere produkter.
    Klem:)

    SvarSlett
  2. De var kjempefine! Likte best den blå jeg! Nydelig! Men skjønner godt at mini ble fornøyd med sin råååsa!

    Kanskje jeg skulle laget en til min lille mini?!

    SvarSlett
  3. Kjempefine kjoler og kjempeheldige jenter :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine kjoler! Du er så dyktig :)

    (fine småprinsesser) :)

    SvarSlett
  5. Veldig søte kjoler på to herlige jenter. Jeg er skikkelig imponert - du er flink! Klem

    SvarSlett
  6. Di kjolene var bare nydelige! :) Så utrolig flink du er! Og søte jenter...dem er heldige som har en så kreativ og flink mamma!

    Ønsker deg en flott uke! :)

    SvarSlett
  7. Du er kjempeflink og så kreativ :) Jeg tror jeg må ta meg en tur på Stoff og Stil, samt finne frem symaskinen :) Dette var virkelig inspirerende

    SvarSlett
  8. kjempe fine! Er så imponert over alt du får tid til:)

    SvarSlett
  9. Fy søren du er dyktg da! Ser ut som to prinsesser tatt ut av et magasin:)
    Nydelige farger å-flinke jenter;) Er det vanskelig??Har så lyst å lære meg sy klær... Og tante har vært og susset på lilleprinsessen i dag...Så gooood:) Klem

    SvarSlett