Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5. januar 2011

Gardinpremière i kjøkkenet




Endelig har kjøkkenet i loppehjemmet fått gardiner! Kjøkkenet har ikke hatt gardiner siden vi kjøpte huset i oktober 2009. Jeg fant liksom aldri noe jeg likte, og det har egentlig fungert veldig fint uten. 


Men nå som det er så mørkt ute, er det pent med noe lyst i vinduene. Jeg har sydd disse gardinene av en lengde tilbudsgardin jeg fant på Princess. Øverst har jeg sydd en løpegang slik at gardinene kan henges opp på en list. "Gardinlisten" har jeg hektet på kroker ved vinduslistingen. Inne i rullen ligger enda en list, og rullen er hengt opp med blonder fra Stoff og Stil. 


Et tips når man bruker blonder som bånd er å dyppe enden i lim (Eks. hobbylim, decoupage eller hva du måtte ha i huset), så fliser de seg ikke opp!



Posted by Picasa

Ellers er det hardt å begynne i jobb igjen etter juleferien, men jeg prøver så godt jeg kan å henge med på karusellen!


God onsdagskveld til alle som er innom!


Klem
Loppeline

5 kommentarer:

  1. Så fint det ble, og så flink du er som har sydd dem selv.

    Hardt med hverdag igjen. You bet!! Synes denne uken har vart i 2 uker allerede....

    SvarSlett
  2. Flinking:) Gleder meg til å komme på besøk og se;)
    Og hva er det du klager over på jobbfronten; du har jo meg der!

    SvarSlett
  3. ..Fiiine liftgardinene
    Så flink du er..

    Og de okideene da.. LEKKERT :)

    SvarSlett
  4. Gardiner, hva er det? he he ikke gardiner selv i huset og hver gang jeg har besøk(særlig av den eldre garde) så maser de om de hersens gardinene! syns selv det er vanskelig med å finne noe som passer,MEN de du har sydd er jo bare kjempe fine! flink du!

    klem klem

    SvarSlett
  5. Tipset om å bruke blonder som bånd og å dyppe enden i lim så de ikke fliser seg opp var helt genialt. Planlegger nye gardiner, så dette vil jeg prøve.

    SvarSlett