Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3. desember 2010

Stoltrekk av striesekk



Jeg kjøpte fire slike stoler på finn for ett år siden. To havnet i utleieleiligheten og de to andre har vært bodfyll..
Jeg har malt stolen i eggehvit, fjernet det grufulle trekket (se bilde) og trukket den i en gammel strisekk fra min farfars låve! Trykket er altså originalt;) Synd er det at jeg ikke kan bruke den andre siden av trekket, fordi der er bilde av den tyske ørnen og hakekors. -Da går den i søpla.

Dere kan tro jeg ble sjokkert da jeg oppfattet hvilket trykk som var på sekken fra min kjære farfar! Jeg ringte pappa med en gang, og han forsikret dyrt og hellig at den var fra en tid da en sekk var en sekk, og at mine forfedre på ingen måte hadde noen befatning med symbolets ideologi! Puh!


Kanten er avsluttet med pyntebånd fra Stoff og Stil, samt noen tøffe pyntespikere.


Trekket som var på stolen før! (Bildet over)



Stolen har fått plass i min nye sykrok! -Under trappa... *hehe*. Er faktisk veldig fornøyd med å få utnyttet denne "ubrukelige" plassen, og i samme slengen få en plass der symaskinen kan stå fremme hele tiden: jeg slipper altså prosjektet "sysaker-over-hele-stua-i-to-uker-hver-gang-jeg-skal-sy";) (Trappa står på to-do-listen bare så dere vet det! Den er oransj og høyglanset av lakk! Usj!)

God fredag til dere alle!

Loppeklem



8 kommentarer:

  1. Fy søren så lekker!Rått og vakkert på samme tid:)) God helg til deg!klæms

    SvarSlett
  2. Så utrolig tøft som det ble!
    Likte det!!

    Ha en fin helg
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  3. Hvem bor under trappa? Jo, sysakene til Ragnhild og Harry Potter. ;)
    - hvis jeg er en gammel sjel på 80, så må du nærme deg 90, med egen sykrok og alt!
    Når det er sagt, ble den kjempefin, og stolen bare råkul. For en kreativitet!

    SvarSlett
  4. Hei og god ettermiddag.Stolen ble kjempelekker. Likte også veødog godt vedkassen i innlegget under.Klem

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett