Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26. april 2011

Middagstips: fiskegryte


Asbjørgs fiskegryte

600 gr. fiskefilet 
(sei, lyr, brosme, etc)
1ss smør
salt/pepper etter smak
1ts karri
2-3ss ravigottisaus
1pk kremost naturell el lett krydret
1rød paprika
1 purreløk
1dl matfløte el melk.



Kutt grønnsakene i passe store biter, og fres de i en panne.



Ha over kremost, ravigottisaus, karri (ev. karripasta slik jeg har her) og melk/fløte. 


Kok alt opp til en tykk saus. Smak til med salt og pepper.



Kutt fisken opp i terninger. La den trekke med sausen i ca 10 minutter.

Serveres med ris, og nytes med familie og hverdagsprat om skole, jobb og barnehage!

Vel bekomme!

Minner om give away, med link i venstremargen!

post signature

13 kommentarer:

  1. Dette får til og med en fiskeskeptiker som meg til å få lyst på fisk!

    SvarSlett
  2. Nam nam dette skal jeg prøve! Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Dette hørtes veldig godt ut, takk for tipset :)
    Laila

    SvarSlett
  4. Nam, dette skal jeg prøve. Får man ravigottisaus på vanilig dagligvarebutikk?

    SvarSlett
  5. Yummy ! Dette ser nydelig ut :)
    Klem Merete

    SvarSlett
  6. Mmmmm, det så godt ut!
    Og fiskemiddagstips tar ejg gladelig imot;))
    Takk ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Åh, superlekre bilder!!
    Tror vi skal ha den til middag en dag i nær fremtid. Må bare fiske meg en sei eller to... ;)

    SvarSlett
  8. Takk for at du deler oppskrift på fiskegryten med oss. Denne så deilig ut og skal absolutt prøves...

    SvarSlett
  9. Denne ser jo supergod ut.Må prøves:O)Takk for oppskrift!Klem kathrin

    SvarSlett
  10. Fisk er en klar favoritt for dagen! Tenk, at jeg som innlands svensk å HATET alt i fiskevei, nå ELSKER denne maten!
    Takk for godt mat tips, Klem Anna

    SvarSlett